Montaj Lupe

  Farurile reprezinta o componenta foarte importanta pentru masina dumneavoastra. Aceastea, pe langa aspectul fizic care trebuie sa fie unul ingrijit astfel incat masina sa isi pastreze aceeasi infatisare de-a lungul timpului, farurile trebuie sa isi exercite rolul pe care il au cat mai bine. Rolul lor principal este de a ajuta soferii in orice conditii sa aiba siguranta si nu numai in timpul condusului. Pe langa infatisarea pe care o confera masinii in functie de forma farului, culoarea becului, s.a, acestea trebuie sa puna in valoare cat mai bine traseul in timpul mersului.

  Acestea, in functie de fiecare masina, sunt echipate cu anumite dotari precum: lupe, angel eyes, led-uri, insa exista si variante de far mai simple cu becuri de tip halogen.  Este adevarat ca un far cu dotari va oferi masinii un aspect mai nou, dar in acelasi timp va ajuta soferul sa aiba un sofat cat mai in siguranta cu ajutorul xenonului care va fi montat ulterior pe lupe.

  Astfel, exista un procedeu pe care noi il urmam indifferent de far si acestea presupune anumite etape.

  • Prima etapa consta in demontarea farurilor de pe masina si in cazul acesta in functie de fiecare masina demontatul poate presupune un cost intre 70-150 RON.
  • O alta etapa este dezechiparea farurilor de toate componentele (becuri, sigurante, accesori ce se pot topi usor) si pregatirea acestuia pentru a se inclazi in cuptor.
  • Una dintre cele mai importante etape o reprezinta introducerea farurilor in cuptor la o temperature de aproximativ 120 de grade pentru o perioada de 20-30 de minute.
  • Aceasta etapa va fi repetata de cate ori este nevoie pentru a se dezlipi farul in conditii sigure. La unele faruri dezlipirea poate dura mai mult de 3-4 ore din cauza sticlei care este (+subtire) casanta si exista riscul sa se sparga foarte repede.
  • Dupa ce sticla a fost detasata de carcasa farului mariginile ambelor parti vor fi curatate de adezivul cu care a fost lipit. In functie de materialul folosit pentru lipit acestea se pot curata usor sau foarte greu. Daca sarim aceasta etapa, la final farul nu se etansa perfect si exista riscul sa intre apa sau sa se abureasca in timp, ceea ce inseamna ca putem strica anumite componente sau o imbatranire prematura a farului.
  • Dupa ce am trecut de toate etapele ce tin mai mult de pregatirea farului si curatarea acestuia ajungem la montarea accesoriilor pe faruri ( lupe, angel eyes, leduri,s.a.). In aceasta etapa intra si  cablarea acestora, legaturile pentru faza lunga xenon (in cazul in care se monteaza o lupa bi-xenon), cablaje led, angel eyes, s.a.
  • Urmeaza etansarea farurilor si echiparea acestora cu toate accesoriile, dupa care se monteaza pe masina. In cazul etansarii farurilor folosim mastic de calitate si nu pe cel tip banda pe care il gasiti in comert.
  • Ultima etapa in cazul farurilor este reglajul acetora pentru a lumina corect.

In cazul unor faruri ce necesita schimbarea lupelor sau curatarea acestora sau sunt faruri de Anglia si trebuie schimbata dispersia luminii, etapele vor fi aceleasi.

Inca un lucru foarte important este timpul de lucru pe care il necesita aceasta operatiune, aproximativ 2 – 3 zile, in functie de accesoriile care urmeaza sa fie montate pe far.